Asanté, de donatie

15 juli 2016 - Arusha, Tanzania

Op 2juli hebben we onze twee enorme koffers vol kleding afgegeven in het weeshuis, wat een ongelooflijk mooi moment, wat zijn het allemaal dankbare lieve mensen!

Alle kinderen verzamelden zich om de tafel waar de twee koffers op opengeklapt waren. En daar gingen we, jongen of meisje? Maakt niet uit, steek je vinger maar op wanneer je het mooi vind. Dan kijken naar de maat, past het? Dan krijg je het.
En ze waren zo dankbaar! Zelfs de aunties zaten vol trots met nieuwe sokken op tafel en riepen 'asante!' dit betekend bedankt. In de avond zagen we haar nog zitten met de sokken. We weten het echt zeker, de kleding is goed terecht gekomen!

Maar dan het donatiegeld, wat moeten we daar mee doen. Dit is een vraag waar de coördinator en de aunties wel raadt mee weten. We mogen een lijst samen stellen die we samen gaan voegen met de lijst die gemaakt is door het project.

Dan is de lijst gemaakt en een shopdatum geprikt en daar gaan we. Samen met de coördinator vertrekken we naar Arusha om zoveel mogelijk geld uit te geven aan zoveel mogelijk goede dingen. Gelukkig is ons dit gelukt!
En wat waren we blij dat we aan het eind van de middag alles van de lijst hadden afgevinkt en bepakt en bezakt weer terugkeerden naar Ngusero.

Hier staan een aantal mensen ons al op te wachten, om te helpen sjouwen maar volgens mij was iedereen gewoon enorm nieuwsgierig, wat zou van de lijst gelukt zijn? Gelukkig hebben we kunnen antwoorden: alles!

We hebben de mensen blij gemaakt met het volgende:
-knutselspullen, kleurboeken, potloden, pennen en puntenslijpers
-120 kleine schriften
-28 grote schriften
-een lang springtouw
-2voetballen met fluitje
-nieuwe kussens voor de bank in het weeshuis
-8 nieuwe dekbedden voor de kinderen
-20 nieuwe hoeslakens
-borden en bestek
-12 nieuwe kookpotten voor in de keuken met 3 warmtehoudpannen.

And last but not least zal er nog een spaghetti op zn italiaans voor de kinderen gekookt worden, omdat ze dat zo lekker vinden maar ook omdat ze zo eens wat anders eten!

Een hele lijst waar iedereen, waaronder wij zelf, erg blij mee is! Maar al deze donaties hadden we niet kunnen doen zonder jullie geweldige donaties en flessenbonnen!
We zijn daarom super dankbaar en willen jullie met alle afrikaanse liefde van iedereen hier ontzettend bedanken!

Asante sana!
Of op zn nederlands gezegd, bedankt!