It’s the most wonderful time of the year

29 december 2018 - Banff National Park, Canada

Even getreurd zitten we in de auto. Onze overtuiging van een witte kerst spat uit elkaar, hoe dichter we bij Calgary komen hoe minder sneeuw er in het land ligt...

Eigenlijk mogen we niet klagen, met kerst naar de rockies wie wil dat nou niet. Toch zitten we een beetje te mopperen, het was toch zo sneeuwzeker?

Alles met kerst is ook dicht, maar dan ook echt alles. Een bakje koffie bij de Tim Hortons zit er niet in en ook de poort voor een parkpas is gesloten, bijzonder! We zitten er al over te grappen dat ons kerstdiner een stukje brood met pindakaas zal worden.

Gelukkig komen we veilig aan in Banff, we hebben een mooi hotel en hier ligt al iets meer sneeuw te liggen. We trekken warme kleren aan en beginnen te hiken. Eén ding heb ik deze kerst geleerd, een pad volgen zonder bordjes en een onduidelijke kaart is niet een goede combi... Wat een hike van 1,5 km moest zijn wordt ietsje(!) meer. Gelukkig kunnen we op de top van de berg er wol om lachen. Even een bakje koffie en genieten van het uitzicht!

Gelukkig zijn er wel een paar restaurants open en kunnen we genieten van een kerstdiner met turkey⛄️

2e kerstdag bestaat hier niet, misschien maar goed ook. Het is boxing day en alles is weer tot leven gekomen. We gaan vroeg uit te veren, vandaag staat johnson canyon op de planning. Alles is bevroren en wat lijkt dat fantastisch mooi! Na deze mooie hike rijden we naar de Hoodoo lookout. Er ligt toch best veel sneeuw maar het uitzicht is prachtig! We sluiten kerst 2018 af met een biertje in een saloon met livemuziek. Op z’n Nederlands gezegd: zo gezellig!

Er is nog een hiketrail die we graag willen doen, alleen wordt ons verteld dat het nog al slippery is door al het ijs dus spikes onder de schoenen wordt aangeraden. Natuurlijk als nuchtere friezen denken wij dat het zo wel kan, en het kan! Na 2,5km klimmen bereiken we de top van de sleeping buffalo. Zo mooi!

We zijn een beetje uitgehiked dus bedenken dat we ook nog schaatsen in de auto hebben liggen. We vinden een prachtig meer waar we tussen de bergen kunnen schaatsen, genieten!

We worden ook nog getrakteerd op een beetje wildlife, deers en elks zien we staan langs de weg, prachtig!

Gister vertelde de country troubadour ons dat hij nog een avond zou optreden, dus ons verblijf in banff sluiten we weer af met een biertje met nachos in de saloon met live muziek 😍

Banff, it was amazing!

1. Michiel:
    29 december 2018
    Wat wêr in prachtig ferhaal en mooie foto's fan de omgeving dēr.
    Op nei 2019.
    Leafs, Anno en Anneke
  2. Corrie:
    29 december 2018
    Wat weer een Prachtig verhaal en die foto's wat schitterend Zeg.
    Ben lichtelijk jaloers hoor wat een prachtige omgeving.
    Veel plezier goed uiteinde samen.
    Op naar een NIEUW jaar met nieuwe avonturen.
    Groetjes
  3. Hugo landman:
    30 december 2018
    Super, mooie foto's weer mooi om te lezen wat jullie allemaal beleven geniet er van. De mooie Rocky mountains en de prachtige natuur veel reisplezier en op naar 2019
  4. Betty:
    30 december 2018
    Prachtich!!! Wat wer in mooie avonturen❤️ Lekker geniete noch fan jim frije dagen, op nei 2019 mei nije belevenissen🍀
  5. Martina:
    2 januari 2019
    Wat is het daar prachtig. Zeg.
    Een gezond nieuwjaar. En Veel reis plezier in 2019 .