Trans canada highway

20 december 2018 - Thunder Bay, Canada

‘Nog 1388 km’ ‘oww dat falt mei’

Wanneer ik Chris vertel dat dit nog maar de kilometers tot aan Thunderbay zijn valt het toch een beetje tegen. We moeten er wel om lachen want dan zijn we Ontario nog niet uit...

Vanuit Renfrew vertrekken we dan nu echt bij ons ‘veilige haventje’ vandaan richting Alberta. Door een voorspelde sneeuwstorm hebben we een nieuwe route gekozen waardoor we nog even bij de familie Bakker in Renfrew een bakje koffie konden drinken na een heerlijk leuk weekendje in Quebec.

Na 6 uren rijden met alleen maar regen vragen we ons toch een beetje af waar al die sneeuw blijft. Maar daar veranderd het weer, de regen veranderd in sneeuw en alles veranderd in Winter Wonderland. Achter de sneeuwschuivers aan rijden we Quebec City binnen. De stad is prachtig! Het hele weekend vriest het met de meeste tijd een heerlijk zonnetje die schijnt! We schaatsen op natuurijs, struinen door de sfeervolle versierde straten, bezoeken de kerstmarkt, we gaan heerlijk uiteten en doen mooie wandelingen in het winterweer. 2 Dingen blijven ons zeker bij aan dit mooie weekendje. De bevroren watervallen van Montmoroncy en het 360 graden restaurant!

Vroeg in de morgen en dik ingepakt gaan we op weg naar de watervallen van Montmoroncy, ze zeggen dat het bevroren is in de winter en wij zijn zeer benieuwd! Maar het is echt prachtig! Dikke ijspegels hangen bij de rotswanden naar beneden en de waterval is uuhm winters... maar fantastisch!

Wanneer op zondag de zon al volop schijnt besluiten we naar Ciel! te gaan, dit is een restaurant als top van een hoog hotel dat in 1,5 uur een rondje draait, wat een prachtig uitzicht over de stad! We worden goed verwend met een heerlijke brunch! Wij vinden QuebecCity echt een mooie stad, zeker een aanrader!

Na het weekendje op zijn Frans en ons gezellig verblijf in Renfrew beginnen we dan echt aan de transcanadahighway, kilometers en kilometers rechtdoor. Na een avondje in een motel draaien we de highway weer op, 673km zonder afslag. Hoe moeilijk kan het zijn vandaag...

Nog 2000 km te gaan, we hebben de helft gehad!

1. Hugo landman:
    20 december 2018
    Machtig mooi wat een belevenis. Mooi foto's. Doe voorzichtig en geniet van het mooie land.
  2. Petra Zijlstra:
    Jeetje wat moai der. Jimme genietsje der seker fan. Merry Christmas 🎅🎄yn Winter Wonderland en a Happy New Year 🎉🎉
  3. Betty:
    20 december 2018
    Wat wer in mooi ferhaal mei prachtige belevenissen!!! Jim kin wer wat ôfstrepe fan jim bucketlist😀 op nei de RockyMountains! Ryd foarsichtich en underweis mar wer prachtige foto’s meitsje fan al it moois wat Canada jim biedt😍
  4. Jacoba:
    673 km sûnder ôf slach... kin mij der niks bij foar stellen...bysonder...
    Wat in prachtige foto's....hearlik geniete samen...
    Ik hâld Quebec City yn gedachten...je witte it mar noait....
    Je moatte dreamen bliuwe.....en sa jong as Jim binne foere Jim de dream al út.....
  5. Corrie:
    20 december 2018
    Wat weer een mooie herrinering om mee te nemen.
    Nu op pad over de grootsheid van het land.
    Fijne dagen en nog veel plezier en avonturen.
    Voorzichtig en lekker genieten van alles op jullie pad.👍
  6. Michiel:
    21 december 2018
    Prachtige foto's wat in mooie natuur. Lekker geniete fan de snie, dat meitsje wy hjir yn Nederlân net mei. Jim ha al hiel wat kilometers makke, sa sjoch je nochris wat.
    Soad plezier en foarsichtig
  7. Anja witteveen:
    21 december 2018
    Prachtig Iris
  8. Martina:
    22 december 2018
    Mooi hoor die witte wereld. Jullie hebben wel een witte kerst . Fijne dagen en veel plezier verder.
  9. Gerrit og Jikke:
    Prachtig verhaal weer. Wat is Fryslan-Denemarken dan een kottestapke 😅. Rij voorzichtig en hele fijne kerst dagen.