Paradijs in Afrika

10 juli 2016 - Arusha, Tanzania

'No Kilimanjaro today'

Teleurgesteld zitten we op de achterbank van de Jeep, er zijn teveel wolken uit de hemel komen vallen.
Gelukkig is de berg niet het enige wat Tanzania mooi maakt waardoor al snel ons humeur wordt omgezet in enthousiasme en kijken we onze ogen uit!
Eerst de stad, Arusha zal nooit vervelen. Na het ophalen van twee belgische meisjes laten we de nooit verveelde stad Arusha achter ons en ruilen we dit in voor een zandweg, hobbels, droogte, hutjes maar vooral een mooi beeld wat me doet denken aan mijn beeld van Afrika als klein meisje.

We rijden een kudde koeien voorbij en als vier toeristen in één auto willen we daar natuurlijk een foto van, perongeluk krijgt één van ons de herder in beeld waardoor we een boos wijzende man snel rijdend uit het zicht verliezen. Verderop komen we twee ezels tegen, bepakt en bezakt. Gelukkig hebben deze diertjes geen mening over foto's waardoor we hier zelfs even de auto voor stilzetten.

We hobbelen de auto uit en happen heel wat zand naar binnen wanneer we het raam open hebben, maar na een kopstoot tegen het dak denk ik maar even aan wat we hebben geleerd: 'hakuna matata, this is Africa!'

Hoe dichter we onze bestemming naderen hoe meer de weg geen weg meer lijkt. Onze waardering voor de chauffeur stijgt, wat een held dat hij in een zandvlakte de weg kan vinden naar wat uiteindelijk ons eindbestemming moet zijn: 'de hotsprings'.

Na een rit van twee uren zien we dan midden in de droogte een paar bomen en een primitief parkeerplekje, daar moet het zijn! Na het strekken van onze benen en onze organen even rust te geven nadat ze bijna ons lichaam uitgehobbeld zijn kijken we alweer ons de ogen uit. Dat zoiets moois, wat lijkt op een tropisch zwemparadijs, zomaar midden in de droogte kan liggen.

'It's a save place, have a nice day, 12.30 lunch and 15.00 we go back, dat is de mededeling die we meekrijgen van de chauffeur en dan is het tijd om nog meer te genieten dan we al deden.

We kunnen ons de hele dag vermaken in een natuurlijk subtropisch zwembad, fantastisch! Echt heerlijk!
Een touw aan een boom om slingerend warm water te bereiken, wat willen we nog meer op deze mooie zaterdag...

Onze dag was heerlijk genieten en de lunch die bestond uit een omelet met patat maakte het feestje compleet.

Toch moest er een einde komen aan deze luie dag en konden we heerlijk de weg weer terug volgen met één pluspuntje, we hebben de onderste meters van de Kilimanjaro kunnen zien, beter iets dan niets!

Dikke tut!