Tarangire, the elephant day

18 juli 2016 - Tarangire National Park, Tanzania

We gaan op sarafi en nemen mee: 1 rugzakje, een tent, een campingtafel(?) en nog veel meer spullen. We zijn verbaasd over wat er mee moet. Maar nothing is impossible, het past allemaal in de kofferbak. Wanneer een leeuw of olifant onze jeep achterna rent gaan we dat zeker missen want een achteruitkijkspiegel missen we nu zeker.

Na twee uren rijden komen we aan bij het park, we mogen naar binnen en zo beginnen we aan onze rit door de Tarangire. Als we een bocht omrijden zien we ineens een giraf, zonder angst komt dit mooie dier op de jeep aflopen, keert dan om en begint te drinken in een beekje, wauw!

Lunchtime, met 5broodbakjes zoeken we een plekje. Het zonnetje is gaan schijnen en we hebben prachtig uitzicht met baobab bomen en zebras. Snel werken we onze chapati en drinken weg om even een korte wandelsafari te maken om naast de selfie met giraf ook een selfie met een zebra straks in ons fotoboek te kunnen plakken, fantastisch!

We rijden verder met de jeep door het Tarangire park, maar niet alleen de dieren zijn bijzonder om te zien, ook de weg. Terwijl ik typ vlieg ik bijna bij Lutske op schoot. 'Are you oke?' vraagt de driver, maar ja we zijn okee.

Er lopen allemaal dieren over de weg, zebras en gnoes. 'look they are sleeping, they are not dead'. Lachend kijken we naar waar de driver naar toe wijst. Wauw! 2 Slapende olifanten! En na een rondje te hebben gereden zijn ze wakker, heel erg indrukwekkend.
Maar bij die twee olifanten blijft het niet, we zien er enorm veel, die grazen, weg oversteken of staan te drinken in de rivier. Een machtige belevenis en gelukkig blijft het niet alleen bij deze dag maar gaan we morgen verder naar de serengeti!

We rijden anderhalfuur bij het park vandaan en komen aan op het camp waar we de eerste nacht slapen. Het is vooral 1,5 uur klimmen maar dan wel met een fantastisch uitzicht want we hebben uitzicht op lake manyara, prachtig!

Bij aankomst worden we weer supervriendelijk ontvangen en worden we gebracht bij ons eerste slaapplekje, dit is een tent met twee gewone bedden. Na een heerlijk diner wat bestaat uit popcorn, groentesoep, aardappelen, vis, salade en sinaasappels gaan wij heerlijk slapen in de afrikaanse lucht.