Zanzibar, last but not least, paradise!

24 juli 2016 - Zanzibar, Tanzania

De koffers staan buiten en met ons afrikaans geduld zijn we aan het wachten op de taxi, nog eventjes en we kunnen languit op witte zandstranden liggen!

Op het vliegveld gaat het allemaal zeer bijzonder, bij binnenkomst in de vertrekhal moet eerst alles al door de scan, maar vloeistoffen etc mogen gewoon mee. De koffers worden samen geweegd dus we zijn benieuwd of het wel op het goede gewicht is. Bij elke handeling verbazen we ons steeds meer, niet alleen over de logica maar ook over het personeel, volgens ons is iedereen toe aan weekend. Wanneer we eindelijk mogen boarden kunnen we er ook wel om lachen, wat een ochtend en dan ook nog met een propellorvliegtuig de lucht in, als het allemaal maar goed komt!

Gelukkig gaan we met gemak maar veel gehobbel de lucht in. Weer wat anders dan een grote boeing waar we maandag in stappen. Het is binnen een uur voorbij en dan staan we op een stukje paradijs van de wereld, zanzibar! Palmbomen, zon, witte stranden, blauw water. We gaan hier wel genieten!

Na een uur in de auto te hebben gezeten komen we aan bij het hotel met villa's waar wij drie dagen zullen verblijven. En wat is het fantastisch mooi! Een grote kamer met balkon en loungebanken, een zwembad met uitzicht over de oceaan, dan het strand en niet te vergeten een overheerlijk restaurant!

We genieten van alles na drie weekjes primitief leven en vier dagen avontuurlijk overleven.

Op zaterdagochtend staan we om 6.00 fris en fruitig buiten om vervolgens 6.30 flippers en een snorkelset uit te zoeken. Op deze vroege ochtend gaan we op zoek naar dolfijnen en kunnen we ermee zwemmen. Eerst dobberen we wat over de golven van de oceaan. Wanneer de schipper telefoon krijgt geeft de motor vol gas en blazen we zo met hoge snelheid door de golven heen terug naar waar we vandaan komen want daar zitten dolfijnen. Helaas zijn we niet de enige toeristen die vroeg hun bed zijn uitgekomen voor deze mooie dieren, nog 17 andere boten varen om de dieren heen. Onze schipper vindt het onverantwoordelijk dat wij gaan zwemmen met zoveel boten die de motor met veel gas opentrekken wanneer er een dolfijn zwemt. Je zal maar over het hoofd worden gezien, en zo willen we deze reis niet eindigen, it's to dangerous' en daarom genieten we maar gewoon vanaf het bootje van de dolfijnen.

De dagen zijn verder vooral ingevuld met zwemmen in het zwembad en zwemmen in de oceaan, heerlijk hangen op strandbedden en genieten van lekker eten in het restaurant met fantastisch uitzicht!

Na 3 weken vrijwilligerswerk, 4 dagen safari en 3 dagen zanzibar staan onze koffers weer ingepakt en zijn we klaar voor vertrek. Of we moeten klaar zijn voor vertrek want de tickets zijn geboekt maar we willen dit mooie land nog niet achter ons laten.

Maar aan alles komt een keer een eind. Daarom stappen we zo in het vliegtuig met een enorm mooie onvergetelijke ervaring en zijn we best een beetje trots op ons zelf dat we er samen zoiets moois van hebben gemaakt.

Asante sana voor het lezen van de reisblogs en wie weet komt er snel weer een nieuw avontuur.

Dikke tut