de reis

7 november 2014 - Paramaribo, Suriname

Het was dan gister eindelijk zover. Met de klm richting het warme Suriname. Eerst afscheid nemen van heit, mem, chris & baukje en dan 9uren vliegen en stap je uit het vliegtuig, ben je in zuid-amerika en je kunt je paspoort laten zien en Nederlands praten met de douane. Het blijft bijzonder. Met de taxi richting Paramaribo houdt ook nog wel wat in. Ik had het taxibedrijf gevonden en kon naar de taxi, maar we moesten nog 1,5 uur wachten tot vertrek omdat er nog meer mensen richting Paramaribo moesten. Nederlandse werknemers heben het altijd 'druk', deze mensen niet. Die gaan gerust 1,5 uur met je praten en candy crushen, want ook in Suriname kent men die verslaving.

Bij aankomst in het huis werd me verteld dat ik beter mee uit kon gaan omdat ik dan meteen van mijn jetlag af zou zijn, maar ook moest ik vandaag 8.00 weer opstaan omdat mijn contactpersoon langs zou komen. Toch ging ik maar mee naar Havana's, ook wel benieuwd hoe het uitgaansleven hier is en of die surinamers nou echt zo mooi kunnen dansen, maar dat is zeker waar!

Ik hang nu een beetje half moe in een hangmat mijn reisverhaal te vertellen. Ik stond 8uur klaar, gewekt door een steenkoude douche want een warme kraan bestaat er niet. Maar om 8uur kreeg ik alleen gemeld dat ik half2 wordt opgehaald voor een citytour. Kon ik nu nog even uitrusten. Altijd fijn.

Als jullie me een kaartje willen sturen of wat dan ook, bedenk dat niet in Januari want dan heb ik m niet in Maart. De post word namelijk ook verzonden met het idee 'vandaag niet, dan komt deze over 30dagen wel'.

Dikke kus Iris