Feels like home

18 september 2018 - Quinte West, Canada

Chris moet lachen wanneer ik in de blog schrijf dat we ons ‘op en top’ toerist voelen. Want zo op en top voelde ik mezelf niet. Met een buikgriep heb ik de niagara falls verlaten en de volgende 4 dagen in bed doorgebracht.. niet echt mijn ding. Na die dagen is het ook wel welletjes geweest waardoor we het verstandig vinden om even langs de dokter te gaan. Een huisarts bestaat hier blijkbaar niet waardoor we naar de emergency post van het ziekenhuis worden gestuurd, hier krijg ik een goede apk keuring. Een infectie blijkt na 6uren ziekenhuis uiteindelijk de oorzaak, nou die overleef ik wel. En inderdaad 🤓 ik voel me weer fit genoeg om van het zonnetje te genieten en te werken!

Dit weekend is een ‘doorwerkweekend’, de wekker staat gewoon op vroeg en de kalfjes moeten te drinken krijgen, het hakselen gaat door en zondag wordt er vroeg in de ochtend nog een kalfje geboren. Natuurlijk weer net niet op het goede moment want de tijd dringt om naar de kerk te gaan.

Beide boeren (broers) hebben een meisje van 3 maanden en samen worden zij deze zondagochtend gedoopt. Wij zijn uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn met aansluitend een lunch met vrienden en familie. Hoe bijzonder!

Het meest bijzondere is nog dat we Fries en Nederlands praten tijdens de lunch omdat er nog immigranten van de jaren 50 aanwezig zijn.

Een bijzondere ochtend!

Na de lunch wordt er nog een heerlijk dessert geserveerd met verschillende taarten en zoetigheden 😍 tijdens het smullen van deze heerlijke dingen wordt ons door de boer verteld dat het eigenlijk wel een beach day is (30 graden), hoezo een werkweekendje hihi 🙈. We krijgen een locatie doorgestuurd en daar gaan we naartoe: sandbanks provincial parc!

Super mooi! Een lang strand aan het Ontario lake met veel zandduinen, net als op een eiland. Het is hier handmade, maar dat mag de pret niet drukken want het is prachtig! Na een wandeling duiken we het meer nog even in, heerlijk zo’n afkoeling. Het weekend sluiten we af met een biertje en een wijntje bij de buren, leukleuk!

De week begint weer met 27 graden, dus we mogen zeker niet klagen. Vanuit een warm Canada sizze wij: dikke tút!

1. Annechien:
    18 september 2018
    Wat wer in prachtig ferhaal!! Moai dast der better bist😊 fijne wike fierder🍀
  2. Corrie:
    18 september 2018
    Niet fijn dat je ziek was maar jou positiviteit doet wonderen. Weer een erg leuk verslag je ziet het zo voor je maar weer lekker genieten en wij zien weer uit naar het volgende verslag 🙋🌞
  3. Martina:
    18 september 2018
    Gelukkig ben je weer opgeknapt. Daar ziek worden is nu niet de bedoeling.
    Wat fijn dat jullie daar zulke vriendelijke en gastvrije mensen hebben getroffen.
    En naast werk genoeg tijd hebben om het prachtige land te kunnen zien.
  4. Betty:
    18 september 2018
    Heerlik om wer te lêzen! Prachtich dy ferhalen en belevenissen. Al safolle meimeitsje mochten yn de 2 wiken dat jim dêr no binne, super! Op nei it folgende ferhaal ;)
  5. Hugo landman:
    18 september 2018
    Super mooi verhaal Iris en chris geniet er van. Mooi wat jullie beleven.
  6. Hugo landman:
    18 september 2018
    Super Iris en Chris machtig wat jullie mee maken. Geniet er van.
  7. Petra Zijlstra:
    18 september 2018
    Goh wat wer in leuke blog, wurd súver jaloers mei al die leuke en minder leuke belevenissen. Siik weze wol net ien, marja dat oerkomt je. Mar goed op mekoar posje. Gr en tút wer werom. See you
  8. Trudy postma:
    18 september 2018
    Bin blied foar dy ast wer opknapt bist!!
    Kinst wer lekker geniete mei dyn mantsje😍!
    Wat in prachtig ferhaal wer...
    Lekker geniete(ik pas wol op dyn mem😂😂)
  9. Aggie altena:
    19 september 2018
    Hi Iris en Chris.
    Wat leuk om te lezen en de foto’s zijn prachtig. Veel plezier, groetjes en tot de volgende blog😘
  10. Gerrit og Jikke:
    20 september 2018
    Wat weer een prachtig verhaal. Gelukkig was je redelijk snel weer beter. Zulke prachtige foto's 👍. Dikke knuffel ook voor Christiaan 😘