Hollandse pot

21 september 2018 - Quinte West, Canada

Het spreekwoord ‘beter een goede buur dan een verre vriend’ gaat hier niet op. We moeten opnieuw naar een buurman maar deze is 45 minuten rijden met de trekker... you can follow me wordt mij verteld. De trekker staat klaar en ook de pickup met twee wagens. Stomverbaasd vraag ik dan waarmee ik hem moet volgen en eigenlijk ook een beetje waarvoor. De boer begint te lachen en wijst naar de pick up. ‘You can drive in the truck’. Ook ik moet nu lachen, thuis durf ik geen eens een kar naar de gemeente te brengen...

Ik vraag of hij serieus denkt dat ik dat kan maar hij is ervan overtuigd. De 4x4 maar aan en skeure maar! Straks rond rijden in onze van stelt niks meer voor!

In de laatste blog schreef ik enthousiast over de warmte, die is helaas nu een beetje over al mogen we met 20 graden nog niet echt klagen. Ik vergat alleen te vertellen dat we er nog even extra van hebben genoten toen het nog kon dus we gaan nog even terug naar afgelopen zaterdag:

Een stap is al te veel in de zon, zo warm! Het beste is om in een voertuig te zitten met de airco vol aan. De hele familie is al vertrokken naar de rivier, opzoek naar verkoeling. Wij doen dat na het werk ook snel! Er ligt al een snelle boot voor ons klaar, we gaan kneeboarden en waterskieën, wat een feest! En om het feest helemaal goed af te sluiten eten we lekker hollandse pot: boerenkool met worst. Dat hadden we niet verwacht.

De week is weer bijna om. We gaan nog opzoek naar kampeerspullen en de toveren de van om tot camper. Op naar een weekendje vol avontuur!

1. Betty:
    21 september 2018
    Wauw iris wat bist stoer, de boer hat wol fertrouwen yn dij💪🏼 Machtich mooi ferhaal wer, leuke aktiviteiten dient, bin suver jaloers....mar lekker geniete fan jimme avontuurlike wykein, dik fertsjinne❤️
  2. Hugo landman:
    21 september 2018
    Super hoor, zo te horen vermaken jullie je wel. Weer een mooi verhaal. Zo zie je maar weer dat je meer kunt dan je denkt.
  3. Michiel:
    21 september 2018
    Mooi ferhaal Iris, stoer hjēr 4x4 mei weinen der efter.Hast mear boere bloed dat wy tochten.
  4. Petra Zijlstra:
    21 september 2018
    Goh, wat wer in leuk verhaal. Stoer mei sa'n kombinatie!!!
  5. Corrie:
    22 september 2018
    Ja iris stoer ben je maar dat moet ook wel met al jou avonturen . Zo te horen hebben jullie na het werk ook nog tijd voor erge leuke dingen en is het met de gastvrijheid ook top . Zou zeggen maar meer veel plezier en op naar nieuwe belevenissen samen met Chris .
  6. Sandra:
    23 september 2018
    Wat ontzettend tof Iris! En wat lief dat er speciaal voor jullie boerenkool werd gemaakt. Heel leuk om al jullie avonturen hier op het blog te lezen!

Liefs Sandra
  7. Iris de Boer:
    23 september 2018
    Hahaha Wot bist ik een topper! Klasse hjer! En Wot beskrieuwst dit steeds toch mooi! 🤩 En do dus ik al meer dan volop oan de bak!💪 Machtig!! Dikketut foar Jim beide😘
  8. Rients Abma:
    23 september 2018
    Wat een mooie reis, Iris. En wat een leuke verhalen! Nog heel veel plezier en spannende avonturen daar! Groeten, Rients
  9. Jelle:
    25 september 2018
    He Chris en Iris,

Wat leuk dat jullie al helemaal gesettled zijn. Hele uitdagingen lees ik wel, big time jaloers hier. Veel plezier!!!