We gaan op berenjacht!

26 september 2018 - Algonquin Provincial Park, Canada

‘A bear!’ Chris wacht mijn reactie lachend af. Met mijn motorische onhandigheid ben ik in gedachten zo op de route aan het letten dat ik alleen een bruine schim zie. Ik kijk op en spring een stap achteruit. Nu moet Chris nog harder lachen omdat ik schrik van een bruine labrador... Het baasje komt de hoek omlopen en moet ook lachen ‘it is not a bear’ goh...

We zijn een paar dagen aan het kamperen. Eerst zijn we in het Algonquin parc. We hebben een camping aan het meer en doen een paar hiking routes, wauw wat is het hier mooi! Tot Chris zijn grote teleurstelling zien we geen beren, het wordt al donker dus morgen weer een dag. Het wordt donker maar ook een beetje koud, op de campingplaats maken we een vuurtje en koken we. We warmen onszelf op met een chocomel. Heerlijk campinglife!

Vroeg uit te veren om opnieuw te gaan hiken. Een tocht van 5.1 km net iets meer afgelegen van de highway, net iets meer kans op wilde dieren? We zien veel berensporen maar helaas geen beer, of misschien vind ik dat alleen maar fijn 😇. Bovenaan een cliff komen we meer vroege vogels tegen. Deze man merkt op dat hij een nederlands accent bij ons kan horen en gaat gebrekkig verder in het Nederlands. De wereld is klein, maar deze mensen zijn bekend op de boerderij waar we werken. All emigrated at the same time. Toeval!

Na een aantal hikes trekken we daar naar ons volgende campeerplekje in Arrowhead provincial parc. Het zonnetje schijnt nog dus voordat we ons settelen op de campground gaan we nog langs big bend lookout en een waterval. Heerlijk wat een vakantiegevoel. De campingplaats is echt back to basic, de plaatsen liggen ver uit elkaar, medetoeristen hebben we niet als buren. Wilde dieren denk ik wel, we zijn omringd door bos. Snel een vuurtje maken, koken en een spelletjes avond.

Om 7.00 trekken we verder naar Muskoka lake, het regent maar in de auto zitten we gelukkig droog. We bekijken een aantal falls maar hebben daarna genoeg water gezien voor vandaag, we trekken verder naar een aboriginal gebied.

Hier touren we even met de auto doorheen, maar het is tijd om weer terug te keren naar de trailer. Morgen begint de werkweek weer:)