Srevidensi Suriname

26 november 2014 - Paramaribo, Suriname

Srevidensi Suriname, de onafhankelijkheidsdag.
Ik had een enorm groot feest in Lelydorp verwacht aangezien alles altijd een groot feest moet zijn in Suriname. Helaas viel dit een beetje tegen. Rond 1uur hebben we de taxi genomen naar Lelydorp eenmaal aangekomen moesten we mog iets meer dan 2km lopen. Wat weer op zn Surinaams ging aangezien er 1,5km van die 2km gewoon nog niks te beleven was. En het regende en regende maar. Er was een markt met een klein beetje muziek. Waar ik ook wat meer van had verwacht. Dan maar alvast langs de dranghekken staan voor het devilé, omdat er zoveel mensen zouden komen en je maakt het natuurlijk maar een keer mee, dus dan moet je ook een goed plekje. In het programma stond 16.00 begin devilé. Daarom was het rond dat tijdstip al enorm druk. Maar de eerste stappen van de mars werden pas gezet om 17.25. Dat is Suriname.. Meneer de president moest eerst komen, daarna langs alle mensen rijden in een goed beveleigde auto, daarna volgde er een inspectie van hem van het korps. Hij moest weer terug en een plaatsje zoeken. Vervolgens moest het 'hoofd' van de mars toestemming vragen om te beginnen en ja hoor toen konden ze eindelijki van start.. En nog steeds zulk rotweer. Het mooie was dat een zwerfhond zich ook erg belangrijk voelde en die paradeerde mooi voorop bij een stoet. Ik heb fotos en filmpjes toegevoegd om jullie ook te laten genieten van dit 39ste onafhankelijksfeest.