Welkom in Suriname

11 november 2014 - Paramaribo, Suriname

Daar lig ik weer lekker chilliebillie in de hangmat.
Vandaag zou ik om 11uur een afspraak hebben. Ik nog een beetje in de westerse cultuur zat om half11 klaar om te gaan. Om 11.10 dacht ik toch maar even appen wat de bedoeling precies is. Werd ik meteen gebeld of ik de mail niet had ontvangen want de afspraak is verplaatst naar morgen. Welkom in Suriname.
Nu nog een vrij dagje dus, of ik ooit wel stage ga lopen...

Gister zijn we naar de centrale markt en de 'whoopie' man geweest. Heerlijk sommige echte surinamers. De centrale markt was net de boqueriamarkt in Barcelona. Vis en vieze dieren. Maar ook kokosnoten, dat moet je toch een keer hebben gegeten hier in Suriname. Met een groot mes de kokosnoot gebroken, heerlijk om in de tropen te zitten.
De 'whoopie'man is een echte kunstenaar die zijn kunst verkoopt aan de waterkant, bijzonder zulke mensen.

Ik zal er toch naar uitkijken om met mijn stage te beginnen want daar ben ik hier natuurlijk voor.

Mijn volgende bericht zal hopelijk dan tocht echt over de eerste indruk van stage gaan.

Lieve thuisblijvers, wees niet jaloers want ook hier regent het op dit moment..