Hard workers

8 september 2018 - Belleville, Canada

Sitting next to Chris, ook een leuke taak. Na een aantal dagen hard werken aan het oogsten van Alfalfa en Mais is het tijd om de buurman de helpen. De buurman? We zijn aan het gokken wie zou het zijn, links of rechte van de farm (het zit hier voor Canadeze begrippen nog redelijk dicht bij elkaar). Maar het is geen van beide(?) no it is just 10kms far away. Owja wij hebben ook buren in Sneek 🙈

Afgelopen dagen na het maaien en het hakselen gingen we naar een field verderop voor het mais. Chris wagens heen en weer rijden met een vette pick-up en ik wagens heen en weer rijden op het field zelf zodat de hakselaar geen moment hoeft te wachten. Mijn taak werd 1avond kort gestaakt. Mijn fietsband krijg ik lek, autoband ook al meerdere keren (hoe, geen idee?) maar ook ik krijg het voor elkaar bij de trekker. A flat tire. Zo dat word ook een avondje chris vergezellen in de pickup en de volgende dag kan ik ook weer verder.

Bij de buren rijdt Chris op de hakselaar en ik zit ernaast vrolijk deze blog te typen. Ook best leuk anders schiet dat er ook bij in.

Elke dag krijgen we appjes binnen met de vraag hoe ons werkplekje is. Het is echt fantastisch! Super lieve families met ook fantastische kinderen. Waar we elke dag ook weer iets beter engels door leren. Wanneer de boer het heeft over een Racoon moet ik even goed nadenken over wat dat ook alweer is. Een van de kinderen komt aanrennen met een knuffel van een wasbeer, ja tuurlijk! Vervolgens krijg ik met behulp van ladingen knuffels een les engelse dierennamen.

Naast het harde werken worden we ook uitgenodigd om even af te koelen in de rivier, het is hier namelijk nog volop zomer! Wanneer we een avondje vrij zin pakken we de van en gaan we touren. Met een mooi getekende plattegrond moeten we het vinden. We komen uit bij een enorm mooi huis aan het water. Hier zijn we altijd welkom wordt ons verteld, super zo’n plekje! We gaan even zwemmn en kayakken! Je zal maar zo’n achtertuin hebbenn...

Na dit weekje hard werken hebben we vanaf morgen twee dagen vrij en gaan we een van de wereldwonderen bekijken. We zijn benieuwd...

Dikke tút fan ús

1. Jacoba:
    8 september 2018
    Ben blij dat je trekker band kapot ging Iris, zodat je tijd kan vrij maken om ons op de hoogte te houden.......fijn om te zien waar jullie je mee bezig houden. Succes!
  2. Hugo landman:
    8 september 2018
    Ziet er allemaal super uit geniet er van alle twee. Mooi werk in zo'n pick-up te scheuren.Weer een mooi verhaal Iris super
  3. Anno:
    8 september 2018
    Mooi dat jim nei san drokke wyke in pear dagen voor jimsels ha geniet der fan
  4. Betty:
    Super wat wer in mooi ferhaal👍🏼 No geniete fan 2 dagen vrij!!❤️
  5. Thea:
    9 september 2018
    mooi verhaal, Iris, nu maar lekker genieten van jullie vrij weekend. ik ben heel benieuwd naar al jullie avonturen. leuk dat je het zo met iedereen kan delen😀
  6. Petra Zijlstra:
    9 september 2018
    Wauw, wat wer in leuk ferhaal. Moai dat jimme it sa treffe mei de family. Lekker geniete fan de fret dagen.
  7. Beppe Tine:
    10 september 2018
    Mooie foto's en verhalen, kunnen wij meegenieten. Dikke tút Beppe Tine.