the adventure begins

4 september 2018 - Toronto, Canada

‘Ofskied is moeilijk mar dit is wat t is ik sil dy sizze dat ik dy misse sil 🎤

Het weekend voor vertrek, vrijdagavond een super geslaagde housewarming in combinatie met afscheidsfeestje. Mooiste combinatie voor een mooi feestje. Zaterdag en zondag nog even tijd door brengen met vrienden nu het nog kan en dan was het ook tijd voor het laatste biertje samen drinken. ‘Dit is de allerlaatste’ werd nog meegezongen in de keet, zondagavond laat. Want ja vroeg naar huis kan op zo’n dag niet. Wij willen iedereen een dikke tút geven voor de laatste gezelligheid!

Maandagochtend, de dag van vertrek. De laatste dingen worden in de backpack gestopt en er word nog een gezellig bakje koffie gedronken met het uitzwaaiteam. Wat een skeetsies om mee te gaan naar Schiphol!

Op Schiphol word het echt en beginnen de tranen een beetje te lopen. Maar een jaar is zo voorbij en wij zijn helemaal klaar voor het nieuwe avontuur! Tot folgend jier!

Wat een chil reisje, na de laatste maanden hard werken aan het huis en dingen regelen voor de reis zijn we heerlijk een boekje aan het lezen, filmpje aan het kijken, spelletjes te spelen en ons stiekem te verheerlijken op al het moois wat ons te wachten staat door het lezen van de dikke reisbijbel: de lonely planet.

En dan is het zo ver, na 11uren vliegen moeten we opzoek naar de afgesproken heerenveen pet maar komen we erachter dat Vliegveld Toronto net zo’n grote indruk achterlaat dan Schiphol maar dan even net iets minder goed geregeld... internationale vluchten komen binnen in terminal 3, behalve wij, wij staan in 1. Dan gaat het snel mis.

Gelukkig hebben we elkaar gevonden en zijn we na 2 uurtjes aangekomen bij ons nieuwe (t)huis voor de komende weken. Het is alleen tijd om te slapen, middernacht en na zo’n lange reis, hebben we nog weinig kunnen zien van Canada als eerste indruk. Al kunnen we wel al zeggen dat de mensen super vriendelijk zijn! Zelfs de mensen bij de immigratie zijn in voor een grapje en gelukkig hadden we daar ook alles snel geregeld!

Het werkleventje gaat meteen van start dus half8 de wekker. Goedemorgen Canada, ook hier kan de zon lekker warm schijnen! We hebben een leuke stacaravan op het erf van de boerderij, super!

Eerst even ontbijten en dan kennismaken met de familie. Wat een leuke gastvrije mensen! Dit zit voor de komende weken wel goed!

Na een kopje koffie is het tijd om aan de slag te gaan. Chris kan gaan maaien, ik ga mee! In de trekker bedenk ik dat ik het motto: ‘ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan’ maar doorzet! Ik mag met een spoedcursus gegeven door Chris het ook proberen. En dat was het werk voor de eerste dag: Iris met de maaier en Chris met de hakselaar.

Dikke tút fan ús

1. Corrie:
    5 september 2018
    Prachtig hoor veel succes op de boerderij samen en vooral veel genieten😘🙋
  2. Leonie Cagnart:
    5 september 2018
    Super leuk om te lezen! En dat klinkt goed voor de eerste paar weken. Heerlijk op zo'n maaier/trekker. Het doet mij een beetje denken aan mijn tijd op de boerderij met Wesley, haha.
    Heel veel plezier en succes op de boerderij!

Liefs Leonie
  3. Petra Zijlstra:
    5 september 2018
    Heerlyk om dyn ferhaal te lèzen. Komt allegearre goed der.
  4. Betty:
    Prachtich om te lêzen!!!! ❤️❤️ Sukses op de boerderij, geniete! 😘
  5. Anja witteveen:
    5 september 2018
    Leuk hoor ..ik zal jullie zeker volgen !!!
  6. Anno:
    5 september 2018
    Mooi hjer , bist it nog net ferleert , een soort ,wurk,plusier der.
  7. Michiel:
    5 september 2018
    Mooi verhaal Iris ! Soad wurkplesier op de pleats.
  8. Gerrit og Jikke:
    5 september 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen. Ziet er prachtig uit op de foto's. Veel plezier en God arbejdslyst zoals ze bij ons zeggen ;).