Our good life

26 oktober 2018 - Ottawa, Canada

‘The winter is comming’ roept een straatmuzikant in Ottawa ons toe. Ik denk ook dat het een grappig gezicht moet zijn geweest, Chris wandelend in een trui door de sneeuw. Maar het punt is gemaakt, de zon maakt de dagen nog een beetje warm maar brr... het is nu echt tijd om de korte broeken onderin de backpack te stoppen en de winterspullen te verzamelen.

Wanneer we met Canadezen over de trip ‘cruise of the 1000 islands’ praten horen we alleen maar: ‘go to the Castle, it is beautiful!’. Uiteindelijk gaan we geloven dat we hier inderdaad maar naar toe moeten. Met de paspoorten gereed (het kasteel is in de USA), de cruisetickets in de hand en een goed humeur stappen wij aan boord en genieten we van de laatste warme zonnige dag!

We varen eerst 1,5 uren langs allemaal eilandjes, daarna is het tijd om aan Amerikaans land te stappen.  Gelukkig zijn we snel door de douane en hebben we tijd genoeg om alles te bekijken. Best bijzonder dat een man dit zijn vrouw cadeau zou geven als vakantiehuisje. (Wat zal ik vragen komende verjaardag...) Zijn vrouw is alleen overleden tijdens de bouw en het is nooit afgebouwd. Gelukkig heeft de staat dit opgepakt en zijn ze met de bouwtekeningen van toen aan het bouwen, het blijft dus interessant om hier naartoe te gaan!

na 2 uren cultuursnuiven stappen we weer aan boord en vervolgen we de cruise, wat een heerlijke dag!

Ook hebben we weer een tripje naar familie Bakker in Renfrew gepland. De tas voor een weekendje weg is ingepakt inclusief bikini want we genieten van een heerlijk gezellig avondje in de warme hottub met een koud bierje, bedankt familie Bakker!

De volgende dag is het tijd voor een citytripje naar Ottawa. Wat een mooie stad! We bezoeken het parlements gebouw (wauw!) maar vooral ook veel outdoor winkels om op zoek te gaan naar een winterjas. Want het is geen grap, we hebben de eerste Canadeze sneeuw al meegemaakt. Gelukkig zijn we nu (bijna) winterklaar, met goede winterjassen, slaapzakken en winterboots!

Helaas is dat spul hier niet gratis en daarom zijn we elke dag, gelukkig nog met veel plezier, hard aan het werk! Ik nog druk aan het appels en pompoenen plukken en Chris nog druk op de dairy farm. Omdat we ons zo thuis voelen hebben we de keuze gemaakt om niet volgende week al te vertrekken maar pas ergens in December.

Elke dag appels plukken, wie wil dat nou? Het lijkt een aantal kinderen van hier fantastisch. Op een ochtend vroeg om 8.00 uur staat er al iemand dik ingepakt buiten op de veranda. ‘Where is Iris?’, wanneer Chris zegt dat ik al naar het werk ben verschijnt er een beteuterd gezicht. ‘I want to go with her’. Wanneer ik dit meerdere keren hoor lijkt het mij eigenlijk ook alleen maar leuk. Op een zaterdagochtend vertrek ik met 3kindjes naar het werk, de een nog enthousiaster dan de ander en wat een harde werkers! Na 2uren appels plukken mogen ze de grootste pompoen van het pumpkinfield uitzoeken en uiteindelijk krijgen ze ook voor elke apple bag betaald, wat een top bedrijf en wat een blije koppies. Hoe snel krijg je een kind blij...

we genieten elke dag van ons Canada avontuur en van ons heerlijk Canadeze leventje, don’t worrie about us. (Ik zal nu niet weer 2weken op ons laten wachten)

dikke tút

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anno:
    26 oktober 2018
    Prachtig verhaal wêr Iris en mooi dat jim it dêr sa nei it zin ha , geniet en werk ze der . De groeten uit Tjerkwerd
  2. Betty:
    26 oktober 2018
    Prachtich ferhaal wer Iris! Ik sjoch it sa foar my, dy beteuterde gesichtsjes.....mooi dat it sa goed foldocht en dat jim besluten ha om langer te bliuwen dêr. Helemaal winterklaar dus lit de kjeld mar komme🤪 dikke tút❤️
  3. Corrie:
    26 oktober 2018
    Wat weer een fantastisch verhaal en leuk om te lezen.
    Het lijkt wel een boek waar je elke keer een nieuw hoofdstuk in schrijft.
    Je maakt het zo dat ik al uit zie naar de volgende.
    Hier is het nu ook echt herfst.
    En bij jullie komt de winter aan .
    Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben en jullie thuis voelen.
    Op naar nieuwe belevenissen.
    Nog veel plezier. Gr uit een herfstig Friesland
  4. Sandra:
    Wat klinkt het fantastisch daar zeg! Heel veel plezier! Liefs Sandra
  5. Petra Zijlstra:
    26 oktober 2018
    It wie wol lang wachtsjen op in ny ferhaal, mar dan is der ek in ferhaal. Super dat jimme it der sa leuk ha en thus fjille. As de winter der is, mar op in sniescooter oan it skeuren😉😉
    Soad wille der. Gr.Petra
  6. Hugo landman:
    Prachtig verhaal Iris. Geniet van het mooie land gr heit
  7. Martina:
    27 oktober 2018
    Prachtig avontuur weer en hele mooie foto's. Zo leren wij Canada ook wat kennen. Erg leuk.
  8. Wyger veenje:
    Skitterend
  9. Aggie altena:
    4 november 2018
    Hoi Iris en Christiaan.

Prachtige verhalen en mooie foto's. Veel plezier en genieten. groetjes X