DIY onze klusprojectjes

5 november 2018 - Quinte West, Canada

We houden van do it yourself projectjes, zelfs na het bouwproject van thuis.

Omdat de eerste sneeuw is gevallen, het ijs soms op de autoruiten zit en de dagen weer veel korter worden vinden wij het eigenlijk allang tijd voor een kerstboom. Maakt je nog gelukkiger ook zeggen ze toch? (Of is dat alleen maar een extra goede smoes..) Hoeveel leuker is dat om gewoon zelf een uit het bos te halen, want in Canada kan dat!

Met de quad scheuren op zoek naar een mini kerstboom voor ons mini huisje, helaas mislukt. ‘At t net kin sa at t mut dan mut t mar sa at t kin’ Daarom kiezen we maar voor een iets (10meter) hogere boom en houden we alleen het topje, en het past perfect! Wat een leuk avontuur. Met de sneeuw om ons heen van afgelopen week en de kerstboom in huis met de chocoladeletters eronder als decembercadeau voelt het al echt als winter!

Dat betekend ook dat we maar eens moeten nadenken over ons onderkomen in de auto, hoe gaan we dat doen... na even rondstruinen, ideeën opdoen en ervaren dat er toch ook veel regen in Canada kan vallen bedenken we dat een uitschuifbaar bed de beste oplossing voor ons zal zijn. Dan kunnen we een beetje met ruimte leven wanneer het slecht weer is met een chille bank en hebben we een heerlijk ruim bed om te kunnen slapen. Dat is het idee en daar gaan we, lekker klussen!

We weten gelukkig nog hoe het moet en na veel geduld, zagen, schroeven en schuren zijn we best een heel klein beetje erg trots op het eindresultaat!

We hebben een perfecte bank en een heerlijk bed en met bakken die onder het bed passen kunnen we alle spullen/ideeën (want creatieve mensen hebben geen rommel, ze hebben alleen maar overal ideeën liggen) ook nog netjes opbergen. Wat een win-win situatie!

Met een voldaan gevoel trakteren we onszelf op veel vitamine D, een wandeling in het quinte conservation area, een ijshockeywedstrijd en een heerlijk japans/thais diner! Wat een heerlijkheid en we zijn weer helemaal klaar voor een nieuw weekje!

Afgelopen week is halloween geweest en zijn de meeste appels nog door mij en de hardwerkende fanatieke kindjes geplukt en dat betekend dat het werk op de vegetable farm erop zit en dat we weer samen aan het werk kunnen, gezellig!

Dikke krûper fan ús

1. Martina:
    5 november 2018
    Wat een handig stel zijn jullie. Zeg. Heel knus zo. En mooie foto's. Het is duidelijk dat jullie genieten.
  2. Petra Zijlstra:
    5 november 2018
    Lekker smûk yn e auto, de krystferljochting hinget der ek al yn. Gezellig!
    Wat in moaie foto's, jimme genietsje der mei folle teugen. En wy fan jimme ferhalen. Gr. fan us
  3. Aggie altena:
    5 november 2018
    Zeer creatief 👍en knus, petje af. En weer prachtige foto’s. Veel plezier. Groetjes😘
  4. Corrie:
    5 november 2018
    Wat weer een heerlijk verhaal.
    2 handige klussers met gevoel voor humor.
    En ook al in de kerstsfeer dat duurt hier gelukkig nog even.
    Veel succes en op naar het nieuwe avontuur.
  5. Michiel:
    5 november 2018
    Mooi dat jimme fan die kreatieve ideeën ha en dan ek noch sa handich binne om dat te meitsjen. Prachtich !
    Groetjes
  6. Wyger veenje:
    5 november 2018
    Dat hebben jullie goed gedaan have fun
  7. Betty:
    5 november 2018
    Prachtich ferhaal wer! Jim geniete al fan de krystbeam, mooi op tiid😀 en de Van hielendal klear om fjirder on tour te gean, machtich mooi makke, super klusteam💪🏼 Geniet fan alles! Dikke tút❤️
  8. Gerrit og Jikke:
    5 november 2018
    Machtige oplossing. Wat zijn jullie toch super creatief. De kerstboom staat hier ook altijd half november. Zo gezellig 😊. Mooie foto's weer Iris. Tut ook voor Christiaan. 😘😘