Schatzoeken

19 mei 2019 - Improvement District No. 12, Canada

‘We he vertraging, sitte nog net iens ynt eerste fliegtuig’. Na een gezellig avondje in de kroeg in Vancouver met Wiebe&Antine check ik vroeg in de morgen mijn telefoon, even kijken hoe ver Gotske&Gerda zijn, maar blijkbaar nog niet zo ver...

Even later horen we dat het vandaag ook niks meer zal worden. Heel de planning maar weer over de kop, de aankomst wordt een dagje later!

Dan maar even op de strún door Delta&Tsawassen met de kennis waar we bij slapen, leuk even touren! In de middag huren we samen met Wiebe&Antine tandems en gaan lekker op z’n Hollands fietsen langs de oceaan, heerlijk!

We sluiten de dag af met een biertje in de pub, heerlijke friese gezelligheid!

En de zon blijft maar schijnen dus voordat het vliegtuig aankomt nog maar even chillen op het strand aan de oceaan, ons hoor je dan ook zeker niet klagen! Behalve wanneer we met de bus richting het vliegtuig gaan, ook vertraging... wat een goede combi. Gelukkig komen G&G net de aankomsthal uitlopen wanneer wij het vliegveld binnen lopen. Wat een timing en Eindelijk! Daar zijn ze :) We laten ze meteen onderdompelen in de Canadeze vriendelijke cultuur. Een avondje vol gezelligheid volgt en de volgende morgen worden we meegenomen naar een mooi uitkijkpunt over de oceaan en vancouver island! 😍

Maar dan is het echt tijd om het kampeer avontuur te laten beginnen! We rijden eerst naar Manning park, helaas is hier nog veel ‘closed for the season’, maar de natuur is al prachtig! Door het ijs kunnen we niet meer zakken want het ijs is ontdooid en prachtig blauw maar tijdens het elfstedenspel gaat dit een paar keer mis waardoor we op de camping met een kampvuurtje erbij de hele avond bezig zijn om Leeuwarden te halen. Wat een creativiteit en bedankt G&G voor deze leuke friese inbreng!

Na een heerlijk avondje aan de rivier rijden we door naar de Winery. Oost west ‘thuis’ best, heerlijk al die vertrouwde en gastvrije plekjes! We krijgen een winetour waarbij we zeker niet mogen klagen over de gulheid van de wijnboer! Het is echt fantastisch! De volgende dag worden we weer met de kayak de rivier in gegooid, Chris dit keer met een lekke kayak, hij heeft 2 taken: lozen en peddelen. We hebben veel lol tot dat de avonturier in zich off road gaat. Soms... gelukkig zijn we na een paar spannende minuten weer samen en na een heerlijke hike in Skaha bluffs provincial park kunnen we met een biertje in de pub ook wel weer om dit verhaal lachen!

G&G hebben een goede deal gesloten, met een brand new car hebben zij vancouver achter zich gelaten, ideaal want zo kunnen we wanneer nodig met zn 4en op stap. In de Kootenays hebben we ons eigen huis dus we kunnen ons eigen huis op wielen even laten staan en samen in de auto gaan we on tour! Eerst even ope strún door Nelson, wat een leuk hippie plaatsje! Aan het einde van de middag rijden we de bergen in, waar een grote verassing op ons staat te wachten. Iris blij! ons huis is vila kakelbont 2.0 alleen meneer nielson mist nog... wat een fantastisch creatief plekje met uitzicht op een meer! We worden meegenomen op een hike de achtertuin in en na een aantal minuten komen we uit bij een prachtige waterval. Het zal je achtertuin maar zijn... in de avond rijden we met de kano achter in de pickup naar het strand. Kanoën, kampvuur, biertjes en hotdogs. Heerlijk! Maar het wordt niet te laat want het wordt vroeg opstaan om te gaan schatzoeken! Eerst de goudmijn in, helaas ligt hier een ‘plasje’ ijswater. Het wordt of zwemmen of de berg beklimmen, we kiezen voor het laatste. Super interessant! We vinden zilver, lood, zink, veel oude mijngebouwen, een oude mijnlaars en een grote Moose! Yes, weer wat wildlife voor op ons lijstje. De hike wordt uiteindelijk 20 km maar we komen weer een stukje slimmer terug bij de auto. Samen duiken we moe maar voldaan nog even de hotsprings in. Heerlijk!

Omdat we nog geen goud hebben gevonden krijgen we vroeg in de morgen nog een workshop goudzoeken op de kokanee gletsjer, fantastisch! Met een goudpan rijker vertrekken we weer richting Osoyoos. Wat een fantastische ervaring rijker! Het is tijd voor de toeristische Rockies!

Dikke tút

1. Petra Zijlstra:
    19 mei 2019
    Wat ha Jimme in saai leven😉😉. Mar wat fantastisch dat G&G by Jimme lans komme. Super!!! Noch in protte wille mei mekaar. Ps. Ast goud sikje worst minst nei Anton Beets ta gean(is in ald doarpsgenoat fan my, écht wier) Groetjes
  2. Hugo landman:
    19 mei 2019
    Weer een mooi verhaal iris heerlijk om te lezen. Spannend goud zoeken in zo'n oude verlaten mijn. En dan ook ook nog slapen in villa kakelbont dit is toch écht je grote droom. Jammer dat Nielson er niet is. Geniet van de mooi reis
  3. Betty:
    20 mei 2019
    Prachtich wat wer in mooie avonturen!
    It mooiste fansels wie sliepe yn “villa kakelbont” dat dy droom ek noch utkomt, machtich mooi!!
    Geniete fjirder❤️❤️❤️
  4. Martina:
    22 mei 2019
    Wat een mooie natuur. En gezelligheid. Nog succes met goud zoeken.
    Veel plezier verder.