Zonnestraaltjes!

9 mei 2019 - Vancouver, Canada

De zon komt ons al lachend tegemoet, maar om niet heimwee te krijgen hoort er op zn tijd ook nog een buitje bij maar na al die maanden geiten wollen sokken te hebben gedragen met lagen kleding is het weer tijd voor de korte broek!

De Okanagan valley staat echt met een grote voorsprong boven aan de lijst van favoriete plekken! Na perongeluk het uitgaanscentrum van Kelowna te hebben ontdekt ivm een onoplettende bestuurder komen we gelukkig weer terug op de toeristische route en ook al is het donker we weten zeker dat dit een fantastisch mooi route moet zijn. We parkeren de auto op de eerste beste camping zodat we de volgende dag met het het zonnetje erbij van deze mooie highway, die langs meren gaat, kunnen genieten. Dat doen we dan ook voor de volle 100%!

Vanuit Ontario ontvangen we een berichtje dat Osoyoos het plekje is wat we eigenlijk niet over kunnen slaan, omdat we nog 2 weken hebben zonder planning bedenken we om een werkplekje vlakbij Osoyoos te zoeken, en dit is ons gelukt! Op een wijnboerderij/resort in de Similkameen valley, en wauw! ‘ s ochtend bij het opstaan zien we de zon al warm net boven de bergen schijnen, we ontbijten aan de rand van het zwembad, gaan klussen in de basement en/of tractor rijden en daarna volgt een sprong in het zwembad of hottub met een wijntje erbij! De werknemers van deze fantastische plaats zijn een beetje de grootste afnemers🙈 Een probleem? Nee hoor! Elke avond een feestje met vrienden en gasten van de farm, hoe leuk kan een jaar op reis zijn!

Rondom de winery zijn er super mooie hikes te doen, de wijnboer heeft in zijn wijngaard het grootste wijnglas ter wereld laten ‘tatoeëren’, zoals hij dat zelf zo mooi zegt. En dit kunnen we bewonderen aan de top van een berg. Ook de top van mount kobau is erg de moeite waard! Het kost ons 1,5 uur op de gravelroad om de top te bereiken maar het uitzicht is echt een fotootje waard! Na een aantal bergen te hebben beklommen kunnen we na een dagje werken vanaf het water de bergen bewonderen, we worden met de kayak ergens afgezet en kunnen terug maar de Winery peddelen. Wat een leven!

We ontmoeten ook weer super vriendelijke mensen waardoor we helaas de farm eerder gaan verlaten, Canada is gewoon te groot! Er wordt ons een huis in de bergen aangeboden voor een paar dagen, laten we dat aanbod vooral aannemen in de periode dat Gerda en Gotske langskomen. Vanwege dit mooie aanbod gooien we de hele planning over de kop, we gaan touren door de wat meer ontoeristische plaatjes en voordat ze voet zetten aan Canadees land ontdekken wij eerst de massa toerisme van Canada.

Vanuit de winery vertrekken we via de fraser Canyon richting Lilloet. Wat een mooie route, Bergen, canyons en tunnels. Het zonnetje dat schijnt maakt het nog mooier!

Vanuit Lilloet rijden we naar Joffre lake provincial park, dit park staat al sinds Nederland op mijn lijstje, vanwege de helderblauwe meren. Is dat even een domper, het is een hike van 7km door de sneeuw naar bevroren lakes, is die winter dan nooit voorbij? Het water is dan wel niet blauw, in het tshirt wandelen we door de sneeuw en de hike is gelukkig wel echt de moeite waard! Rond 9 uur staan er 3 autos op het parkeerplaats wanneer we om 1 uur terug zijn bij de auto kan er geen auto meer bij. Hebben we het hier over massatoerisme...?

Whistler wordt ons afgeraden door de mevrouw van het visitors centre in... jawel Whistler. Dat is dan toch ook bijzonder, kort struinen we wat rond en vervolgen dan de weg naar een camping. Met piepende banden komen we tot stilstand, oeps daar moet aan geklust worden. Dat is het gemak van reizen met een monteur. We kunnen weer veilig op reis!

dikketut fanut n warm Canada!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Michiel:
    9 mei 2019
    Heerlyk as it wat warmer is, dêr ferlang je op it lêst ek wol nei. Mooie foto's.
    Leafs fan us. Groetjes.
  2. Petra Zijlstra:
    9 mei 2019
    Jimme ha wol in hiel dreech leven sis, mar wy genietsje fan de ferhalen der oer. Prachtig, en de foto's ek,skitterend. Leafs fanut Blauhus
  3. Hugo landman:
    9 mei 2019
    Wat weer een mooi verhaal Iris. Gelukkig dat het weer warmer wordt winter genoeg gehad en beleefd. Geniet van de vrijheid alle twee. Op naar het volgende avontuur met gotske en Gerda. Dikke tut.
  4. Corrie:
    9 mei 2019
    Wat een prachtig verhaal weer en even geen dikke kleding is ook heerlijk lijkt me. Fijn dat jullie steeds zulke vriendelijke mensen tegen komen.
    Flexibel als jullie zijn om af en toe wijzigingen aan te brengen in het plan.
    Veel plezier en belevenissen nog samen.in het prachtige Canada.
  5. Betty:
    10 mei 2019
    prachtich ferhaal wer!
    Mar lekker geniete mei gerda en Gotske, have fun!!!
    dikke tút xx
  6. Martina:
    10 mei 2019
    Wat een prachtige foto s. Heerlijk dat het warmer is en het zonnetje schijnt.
    Veel plezier verder. Groetjes uit Bolsward.